lørdag den 22. september 2012

Daybed af paller- DIY



Min søn har efterhånden flere end 1 kammerat på besøg af gange, og jeg syntes at de manglede noget at sidde på. Derfor lavede min kæreste og jeg denne "Daybed"


Det du skal bruge til denne seng er:

2 paller-(vi har købt vores i den lokale byggehandel)
6 hjul
Skruer
2 brædder til at "samle" daybeden med

***********
Sådan gør du:
1. Mål hvor lang din Daybed skal være, vi havde plads til en på 180cm. 
2. Min kæreste blev derfor nød til at skære lidt af den ene palle (20 cm blev skåret af)
3.Skær dine brædder i samme længde som daybeden. Brædderne støtter bunden af daybedden, og "samler" den. Man kan se det ene bræt på billederne, under hjulet
  
4. Skru dine 2 brædder fast nedenunder Daybeden. Vi har valgt at skrue brættet fast, der
 hvor hjulene skulle skrues fast.  




5.  Vi valgte at sætte 2 af hjulene fast, under samlingerne af de 2 paller, og de resterende 4 hjul, blev skruet fast  i hvert hjørne, for at gøre Daybeden stabil. Den skal jo helst ikke brase sammen



Ovenpå lagde jeg en hynde og en masse puder. En del af det er syet i hessian, for at give et råt look (og så er det billigt).. Men da det kradser lidt, har jeg lagt lidt tæpper ovenpå
Ønsker I flere billeder, så skriv og jeg snupper nogle flere
xoxo S





6 kommentarer: