tirsdag den 1. januar 2013

Kogt Hummer med rød dressing og asparges

I går fik vi hummer natural, med rød dressing, 
asparges, salat samt brød
 og det smagte skønt
Jeg lavede maden, og her er hvordan jeg gjorde...


Tilberedning af hummer:

Jeg flækkede hummerne (ja, jeg satte en kniv 3-4 cm inde over dens hovedet, og flækkede hovedet, ja, det er lidt makabert, men jeg foretrækker IKKE at putte en levende hummer ned i kogende vand..Husk at bruge en STOR kniv, så du ikke står med en hummer der spræller, og en kniv halvt igennem den,
 det skal nemlig gå hurtigt)

Jeg kogte hummerne i en gryde med vand, (vandet var tilsat paprika, salt og dild) . Hummerne blev kogt i ca 12 min, og derefter trak jeg gryden væk fra varmen, og lod  hummerene trække i lagen i ca 4 timer .

                                                                                                           Foto Google

 Når hummerene var kolde flækkede jeg dem helt igennem, og fjernede maven og tarmen, og kloen fik også lige et gok, med bagsiden af kniven, så de også flækkede

Den røde dressing lavede jeg af ;
5 dl.  cremefraishe
1 dl. mayonnaise
som jeg piske sammen i en skål, og derefter tilsatte jeg lidt af 
 vandet fra asparges og smagte til med citron, salt, peber og tomatketchup

Anretning:
Hummeren blev serveret med snittet salat, asparges og brød samt den røde dressing a part

(Jeg må indrømme at jeg brugte asparges på glas, 
da jeg ikke kunne finden nogle friske, men det smagte nu meget godt)

Velkommen i det nye år

Bon appetit 
xoxo Miss S






7 kommentarer: